#18 DLACZEGO WARTO JEŚĆ VEGE?


Witajcie Kochani! Dziś dotarła do mnie paczuszka od BE VEGE. Postanowiłam więc napisać kilka zdań na temat diety wegetariańskiej, którą małymi krokami wprowadzam w życie. Z racji tego że jestem na etapie eksperymentów kulinarnych z użyciem ekologicznych i wegetariańskich produktów przedstawię wam składniki które mają zbawienny wpływ na nasz organizm, oraz te które w żadnym wypadku mu nie pomagają. Moja obecna dieta jest bogata w produkty roślinne i uzupełniona produktami pochodzenia zwierzęcego, zapewnia mi dobre zdrowie i samopoczucie oraz brak dyskomfortów trawiennych. Dzięki większemu spożyciu produktów roślinnych dostarczam organizmowi więcej potrzebnych węglowodanów złożonych, błonnika i witamin. 


Doskonałym źródłem białka jest groch - szczególnie ceniony przez wegetarian - zawiera dużą ilość aminokwasów egzogennych, oprócz tego, w grochu znajdują się witaminy z grupy B, kwas foliowy i pantotenowy oraz składniki mineralne, takie jak: potas, magnez, fosfor, żelazo, czy wapń. Zawiera również witaminę A, mającą dobry wpływ na wzrok, a także witaminę młodości- E.

Białka z jaja kurzego - jest wzorcowym źródłem białek występującym naturalne w żywności, już jedno jajko dziennie pokrywa prawie w ¼  zapotrzebowania na białko dorosłego człowieka. Głównym powodem, dla którego w wielu dietach zaleca się spożywanie białek jaj jest to, że zawierają one mało kalorii, zero tłuszczu i mnóstwo protein.

Białka z mleka - podstawowy element budulcowy organizmu ludzkiego zawarty w produktach be vege, z którego zbudowane są nasze mięśnie, narządy, więzadła, ścięgna, gruczoły, skóra, włosy i paznokcie. Zawarta w mleku kazeina ma właściwości nawilżające skórę, a dzięki białkom skóra jest mocna i ujędrniona


Jednym z niepożądanych składników wielu produktów są fosforany, występujące w znacznych ilościach w produktach negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Należy pamiętać, że naturalne fosforany są ważnym czynnikiem biorącym udział we wszystkich procesach wewnątrzkomórkowych, między innymi biorą udział w przekazywaniu impulsów nerwowych z komórki do komórki, dostarczają energii do procesów zachodzących w organizmie. Jednakże spożywane w nadmiarze zaburzają równowagę wapniowo-fosforanową organizmu.

Produkty BE VEGE nie zawierają także glutaminianu sodu, który kojarzy się przede wszystkim z żywnością przetworzoną i do takiej jest dodawany. Glutaminian zwykle występuje w produktach jako E621, ale można go znaleźć na liście składników również jako ekstrakt drożdżowy, ekstrakt z mięsa rybiego, produkt hydrolizy białek. Najczęściej znajduje się w przyprawach, marynatach do mięs, żywności typu fast-food, wędlinach, pasztetach, parówkach, konserwach, daniach gotowych oraz słonych przekąskach.

Brak barwników - które są chyba jednymi z najbardziej charakterystycznych dodatków do żywności jakie występują. Dla wielu ludzi należą zarazem do najbardziej zbędnych substancji stosowanych w przemyśle spożywczym.



korzyści diety wegetariańskiej



W kolejnych postach z serii "zdrowe przekąski" przepis na vege burgera! Jeśli są tutaj zwolenniczki zdrowego odżywiania i diety wegetariańskiej zapraszam do zapoznania się z pyszną ofertą BE VEGE. Jeśli już znacie tę markę podzielcie się wrażeniami w komentarzach!

You May Also Like

25 komentarzy

  1. Nigdy nie próbowałam tych wege przysmaków.. może czas się skusić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam że nigdy nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba będzie wypróbować może i mi zasmakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na kolejne posty w których będę próbować wszystkich produktów :)

      Usuń
  4. Wegetarianizm chyba nie jest dla mnie, choć w sumie nie jem dużo mięsa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja powoli przechodzę na wegetarianizm :) ale zdrowe odżywianie lubię :) mnie takie posty bardzo odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jestem już prawie rok na diecie wegetariańskiej :) i dobrze mi z tym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam wszystkich wegetarianów, a weganów to już w ogóle! W życiu nie przypuszczałam, że coś ,,złego" może być w galaretce, czy w jogurcie. Po prostu nigdy nie myślałam w ten sposób. Jednak ostatnio trochę poczytałam na ten temat i uświadomiłam sobie pewne kwestie. Także ukłony dla Was! :)

    Będę wpadać częściej. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie zdawałam sobie z tego sprawy :)

      Usuń
  8. Wegetarianką i weganka jestem już ok. 4 lat, i bardzo lubię jeść takie rzeczy tylko, że zamiast mleka to mleko roślinne itp. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę, testuje nowe rzeczy i sprawdzam co najlepiej się sprawdza :)

      Usuń
  9. Miło widzieć, że kolejne osoby przechodzą na wegetarianizm. Ja nie jem mięsa od ponad 10 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ostatnio właśnie jadłam te plasterki "szynki" hehh i bardzo mi skamowało <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/etui-na-telefon-jakie-wybrac.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę jakoś przekonać się do tej mody na bycie wege. Nie uważam, że to głupota czy coś - po prostu ze mnie jest rasowy mięsożerca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uważam tego za modę :) każdy je to co lubi i uważa za stosowne, mój chłopak tez nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa :p

      Usuń
  12. Nie słyszałam o tej marce, ale jestem wegetarianką więc chętnie się nimi zainteresuje. Nie wiem tylko, czy znajdę te produkty w mojej okolicy. I z niecierpliwością czekam na przepis vege burgera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze przyznać, że nie spodziewałam się ze jest tutaj aż tyle wegetarianek :) ich produkty zamówisz bezpośrednio na stronie Kochana :* jutro bite się za burgery a pojutrze wjeżdża post :)

      Usuń
  13. Pierwszy raz spotykam się z tym produktem :) Muszę go wypróbować!
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłęm takich produktów przyznam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że jesteś!